autor: nieznany
datowanie: 1603
miejsce powstania: Wrocław (pow. Wrocław; woj. dolnośląskie), Żórawina (pow. wrocławski; woj. dolnośląskie), Dolny Śląsk
rodzaj: tablica pamiątkowa
materiał: deska świerkowa
technika: polichromowanie, technika snycerska, technika kaligraficzna
wymiary: 306 x 165 cm obramienie (poszczególne elementy: wys. 161 cm x szer. 161 cm x gł. 11 cm / wys. 74 cm x szer. 120 cm x gł. 11 cm / wys. 74 cm x szer. 116 cm x gł. 9 cm)
fundator: Wolgemut, Martha z domu Jeltsch (?-1622) – żona Wenceslausa Wolgemuta , Wolgemut, Wenceslaus (?-1607) – zarządca majątku Hanniwaldów w Żórawinie
Isaia 46 / Dabo in Sion Salutem / Et in Israel gloriam meam,
w kartuszu dolnym:
Honestus doctrinae et virtute / laudabilis vir WENCESLAUS WOLGE- / MUT, per multos annos fidelis Praefectus / in Rottensirben sibi et dulciss. con- / jugi suae MARTAE JELTSHIN / hoc monu- / mentum F. F. / A[nn]o 1604. (oba napisy zachowane częściowo, cytowane wg Grunaeusa),
na górnej listwie dolnego kartusza:
Pie obiit A[nn]o 1607 men. 18 Aprill. / illa vero A[nn]o 1622 die 12 Novembr.
- kościół św. Trójcy (Żórawina) (dawna lokalizacja) Żórawina (pow. wrocławski; woj. dolnośląskie), dawna lokalizacja
- Burgemeister, Ludwig, Die katolische Pfarrkirche in Rothsürben, "Schlesische Zeitung", z. nr 805, 1911
- Burgemeister, Ludwig, Die katolische Pfarrkirche in Rothsürben, "Schlesische Monatshefte", z. nr 4, r. I, 1924
- Degen, Kurt, Die Bau- und Kunstdenkmäler des Landkreis Breslau, Frankfurt am Main 1965
- Kluzowicz, Katarzyna, Niderlandzkie wzorce nowożytnej ikonografii maryjnej na Śląsku, [w:] Niderlandyzm na Śląsku i w krajach ościennych, red. Mateusz Kapustka, Andrzej Kozieł, Piotr Oszczanowski, Wrocław 2003
- Oszczanowski, Piotr, Sztuka śląska późnego renesansu. Przy okazji otwarcia stałej wystawy sztuki Śląska XVI – XIX wieku w Muzeum Narodowym we Wrocławiu, "Dzieła i Interpretacje", z. 1, r. 1994, Wrocław 1994, seria 127-151
- Malarstwo śląskie 1520-1800, red. Pierzchała, Marek, Wrocław 2009, seria Katalogi Zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu, s. 155 - 156, kat. 66
- Pierzchała, Marek, Ze studiów nad śląskim malarstwem epitafijnym doby renesansu, [w:] O sztuce sepulkralnej na Śląsku, Wrocław 1997
- Schmidt, P., Geschichte der katholischen Pfarrkirche zur heiligsten Dreifaltigkeit in Rotsürben, Kreis Breslau,, Frankenstein 1918
- Szafraniec-Rdułtowska, Beata, "Pokłon pasterzy" Hansa von Aachen – wzór dla kilku zabytków sztuki śląskiej, "Biuletyn Historii Sztuki", z. nr 3, r. LVI, 1994
pochodzenie: 1973, przekaz
Muzeum Narodowe we Wrocławiu Dział Malarstwa XVI–XIX w.
numer inwentarza: MNWr VIII-2255/a-b